plock å plock

Vilken bra dag de här har varit...har fått så mycke gjort här hemma....

Hela dan börja me att uffe ringde å väckte mig tjugo över nio...För första gången på länge lät han som sig "själv" igen...
Han har inte varit så rolig att prata me den sista tiden pga ontet i ryggen, men tycker man om nån så får man ju stå ut ändå å de gör ja så gärna...

(även jag har ju dagar när allt bara e skit å då orkar ju han lyssna på mig)
De lät i alla fall som om de gick bra att jobba trots ryggen...
Va ett bra uppvaknande...

Fortsatte dagen med att städa här hemma å tvätta....
Känns så bra när man orkar ta tag i saker som bara blivit struntade i så länge...
Å när de känns bra så vill ja ofta göra om här hemma å kom på den briljanta idén
(som så många gånger förut, ja vet) att möblera om lite....Å den här gången skulle mitt vardagsrum bli offret...
å de blev verkligen ett offer...
Har flytta runt möbler nästan hela eftermiddan och är nu några timmar senare inte riktigt nöjd...
Får väll flytta tebax allt imorgon igen...suck...

Mitt i allt möbelflyttande ringde min far å bjöd upp mig på kvällsmat...Tacka ja på en gång när ja fick veta att vi skulle äta jultallrik...mmm...Så när ja hade ett nästintill färdig möblerat vardagsrum gick ja upp dit å fick mat i magen...
Va där i typ två tre timmar (tack för maten det var jätte gott)
 Sen gick ja ner till Annsofie,
drack kaffe, lekt me bisbell och kollade finalen på "stjärnor på is" tror ja de hette...
Va första programmet jag såg i den serien....Satt å prata till alldeles nyss då ja gjorde Annsofie sällskap när hon skulle köra hem Agda å så släppte hon av mig här hemma...De e så skönt att vara uppe hos dem å hälsa på...Man känner sig som "en i familjen"...ler

När ja kom hem lukta de såååå gott....Helt ny städat...Har nu tänt ljus som luktar vanilj/persika...mmm....å ska lägga mig i soffan å läsa klart boken ja börja me för några dar sen....

Längtar tills imorgon när Billen kommer hem igen...

Ha en fortsatt mysig helg...

kunde inte låta bli....

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej!!De blev riktigt bra i vrummet efter ommöbleringen!!! Kram mamma

2008-12-08 @ 12:58:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0