Tratten

Åhhh va ja tycker om min psykolog....
De känns som om jag har hittat helt rätt person att prata me...
 
Han ser MIG för den JAG är å inte vad andra tycker att ja ska vara...
 Han har fått mig att prata om saker som hänt i mitt liv som jag aldrig trodde jag skulle säga till nån...

Han har fått mig börja inse att det jag gör i mitt liv är det jag ska stå för...
Jag behöver inte ta på mig skulden för vad andra gör...
De känns bara så himla rätt...(även fast det är lång väg att gå)

 Han fick mig oxå att inse att jag redan håller på å förändrar mig...
Jag har redan börja våga säga till människor när jag blir sårad, lessen,
när jag mår dåligt eller när jag inte orkar....

 Å han tyckte absolut att ja ska fortsätta med min blogg (har haft funderingen på att lägga ner den), den är ett verktyg jag ska använda för att lära mig uttrycka mig själv...
Han hade i o för sig en ide om att jag skulle skaffa en ny som bara människor som
jag vill ska läsa den ska kunna läsa, men ja vet inte.... (men funderar lite på de)

 Å rubriken då....Tratten....kan inte annat än le när ja ser de ordet....
Mitt första besök hos psykologen, han skulle förklara hur man kan se sitt liv...
 Å en ide va att man kunde se de som en tratt...
Den e bred upptill för där "häller" man i energi och smal där nere där energin "rinner" ut....
Jag tog till mig den på en gång...
Jag är en tratt...haha
Men jag har glömt bort att fylla på energi så min tratt e nästan tom...
han har många bra liknelser...

Nog om honom....
Jag har börja jobba igen å jag känner mig mer förberedd den här gången...
Jag har kunnat påverka lite mer om hur jag ska arbeta å mina "gubbar" finns där å stöttar...
Jag känner inte alls lika stor skuld över att jag åker hem efter fyra timmar å de e massor kvar att göra...
Jag tänker på vad som e bra för mig...

      Har nu suttit i en timme å letat efter den perfekta bilden....
bilden som skulle säga mer än tusen ord, men den finns inte...
De finns varken ord eller bilder för vad jag känner för alla runtomkring mig som ställer upp...
De kommer ibland ett mess, en komentar här på bloggen eller ett telefon samtal som gör hela min dag...
Å jag måste bara få säga tack, tack för att jag har er alla....


Å ett litet (eller egentligen JÄTTE STORT) speciellt tack till du som kommer hålla min hand nästa vecka...
Vet att ja lätt tuff förut idag men ja e fanemej livrädd...Tack än en gång för att du finns....

Kram på er alla...älskar dig Billen....
Ha en underbar natt....PÖSS


Kommentarer
Postat av: K

Vad skönt att du hittat någon som lyssnar OCH förstår! Det är så viktigt!

Du vet att jag finns här även om det just nu inte är next door.

2009-02-26 @ 10:16:37
Postat av: Kusinen

Jaa Tratten å Finkel va väl poppis ett tag men dom fick väl lägga ner? ;) hahahahahaha...

Nä allvarligt talat så e d kanon att du hittat din "lyssnare" det är väldigt nyttigt, alla borde ha en!

Tack sååå JÄTTEMYCKET för all hjälp igår! Det var riktigt lyxigt! TACK!!!!

Over and out from the bush... Kramiz

2009-02-26 @ 10:48:51
URL: http://[email protected]
Postat av: Anonym

Gums, ville bara säga att jag tycker om dej precis som du är..=)

Kommer alltid finnas här för dej om du behöver prata så som du lyssnat på mej otaliga gånger ;)

Tror inte du förstår vad du betytt för mej, hoppas att vi alltid förblir vänner även när vi traskar runt med rollator och käpp haha ;)

Puss o kram

2009-02-26 @ 21:38:06
Postat av: syster

Tack för att jag har Dig o Billen ♥ Älskar er!

2009-02-27 @ 06:56:19
URL: http://tessattack.blogg.se/
Postat av: Lina

"Tratten" fylls sakta men säkert på igen, finns här för dig, när du behöver. Kram

2009-02-28 @ 14:31:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0