Sjukskriven

Så va man sjukskriven nu oxå...allt de roliga händer på en gång....Va till dr i torsdags å hon frågade varför ja inte hade kommit tidigare...Jag var/är som hon förklarade "Utmattad i ett utsatt läge" och att de e därför jag inte kan sova.... Själv tycker jag nog att om ja är utmattad borde ja väll kunna sova hur bra som helst, men kanske inte me facit i hand....Har de senaste veckorna sovit max fyra timmar per natt...varför vet ja inte....

Men nu ska ja vara hemma helt tom 29/1 å den 30/1 ska ja börja på 50%....
Va till jobbet i fredags å pratade me chefen å lagbasen å lite annat folk....Känns skönt att de förstår å att de stöttar så mycke...Längtar tillbaka till jobbet, trivs där å känner mig behövd där....Men vet att om ja inte gör allt de här me mig nu så kommer ja bara fortsätta neråt å de går inte, vill inte, har inte tid....

Jag har redan varit på botten å vill inte hamna där igen....De va väll fem, sex år sen å jag skulle egentligen ha gjort de ja gör nu redan då....Men då hade ja hamna för långt ner för att kunna se själv att ja behövde hjälp....

Sen dess har ja verkligen insett vilka som är mina vänner å känner att jag är trygg, i dem å i mig själv...Jag håller på å lär mig fortfarande att lyssna på vad det är jag vill ha å vart jag vill vara....Man kan inte alltid få som man vill å ibland får man omprioritera....oj va djupt de här blev....

Får berätta lite vardagligt nu....I fredags va ja som sagt till chefen å prata...Efter de va ja upp på stan å luncha å fika me Martina....Va jätte längsen vi träffades men de känns alltid som om de va bara en dag sen eller två...Hon e så lätt att bara sitta tyst me....eller skämma ut sig på en bokhandel *ler* med....
Vi gick i alla fall omkring på stan å bara va hela eftermiddan...Åkte hem vid sex å gick nästan på en gång ut å gick me Pippi i en och en halvtimme....jätte skönt va de....(undrar varför man slutade me de hmmm)
hem å drack lite te å åt macka....

Igår (lördags) vakana ja å mådde jätte illa, men de gick över när ja varit igång ett tag....Kusinen kom  hämta mig å så åkte vi till "nisses" å köpte tyg....25 kr metern e helt okej pris....
Efter de åkte vi ut till henne å åt å fika lite....Åkte hemåt vid halv fem (skjuts av kusinens karl) fick då me en soffa som ja köpt av dem....Kom hem slängde in soffan å gick till mor å far...Firade pappas födelsedag å fick jätte god mat...TACK (sorry för den dåliga aptiten)

Hemma igen vid åtta å fick då pipa pippi som fick komma å hjälpa mig bära ut en soffa å in en annan...ett tag va de tre st soffor i vardagsrummet....JÄTTE trångt....Men väll på plats blidde de bra....Mari kom hit en sväng oxå å pratat lite å drack lite te...(många liter kokas de här)

Idag har varit en lung dag....Vakna vid tio å började diska....Va ut å gick me Pippi vid tolv till halv två tror ja.... Började sy gardiner å så kom billen hem vid tre....
Mormor å morfar va här en sväng...De hade köpt nya cykellysen till Billens cykel...Jätte glad blev han....
Vi käka pannkakor till kvällsmat å sen har de inte hänt så mycke mer....

Va väll en liten uppdatering om helgen....Vet ju aldrig när man får lust att skriva igen...

Men ta hand om sig å ha en bra kommande vecka...KRAM

Kommentarer
Postat av: Catarina

Du ska ta hand om dej. Det är jätte viktigt.. Vill du ta hand om kusin så kan du komma hit och sy gardiner till mej. Har ca 15 m här som jag fått:) Må så gott som bara du kan.

2009-01-18 @ 22:16:15
Postat av: Ann-Sofie

Jag finns här om du behöver mej gums!!

Tack för att du finns!!! Ta hand om dej Kram/Anngerd. ;)

2009-01-19 @ 09:17:03
Postat av: syster

älskade lillasyster! räck ut en hand och du får tusen händer att hålla i! ♥ KRAM pussa på Bille´n från mig ♥

2009-01-20 @ 15:39:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0