Å vilken kul dag...

den här dagen har varit hur kul som helst...Bästa toppen dagen...

Alla på jobbet har varit på jätte glada hla dan....
Det har skojats å bara varit kul...
Fick va me att måla ett lok idag...De skulle bli svart å fint...de blv de oxå å jag såg ut som om ja kom från Burundji (eller hur de stavas) de vart mer färg på mig än loket tror js å de som hamna under naglarna går inte bort...
Å då har ja tvättat händerna i tinner....
Prova inte de förresten om ni inte vill känna hur händerna svider så man vill krypa ur skinnet å de blev helt röda å vita...
skit läskigt...

När ja skulle åka hem sen på eftermiddan träffa ja en "trevlig" gubbe på bussen...
Han stod mitt i gången å prata me nån å då blev de lite disskussion...lät ungefär så här...
I=jag G=Gubben
 
I -Kan du inte sätta dig ner??
G - Inte när du använder den tonen!!!

Jag fick gå förbi  sätta mig å när bussen börja åka kom han fram till mig å fortsatte disskussionen...

G - Jag tycker inte att du behöver vara så snäsig mot mig...
I - Nä men du kanske inte behöver stå ivägen...
G - jag betalar faktiskt pengar för att åka med den här bussen så jag får stå vart jag vill
I - Ah så de e inte du som brukar gnälla på andra som står i bussen?? Eller de som har sina fötter på sättet ??
G - Jag har åkt buss i så många år så jag har rätt att säga vad ja tycker...
I - Okej, jag orkar inte me de här nu...
G - NU TYCKER JAG ATT DU SKA SLUTA VA SÅ OFÄRSKÄMD...
GOD JUL PÅ DIG
I - Ja god jul...

hahaha de va lite kul..
Hörde att han prata med en annan pendlare om mig...Då blev de nå i stil med att det inte går att prata med mig å att ja va "förlorad", va han nu mena me de...

När ja sen gick av bussen hörde ja han nästan väsa ut
 G - Gå då för helvete...

ja orkade inte säga nå mer så ja gick av bussen, titta upp mot honom å bara log...
Inget elakt smil utan bara ett leende...
Inget kunde förstöra min jätte bra dag...

Jag har fått lyssna på hans gnäll om vad alla "andra" gör på bussen å att han faktiskt betalar för att åka så ja tyckte att han kunde få höra samma sak....
Å ioförsig har han lite rätt...man behöver inte ha fötterna på sätet me skorna på, inge kul för nästa som ska sitta...
Men man kan säga de på ett annat sätt..Man "äger" ju inte bussen bara för att man betalar...

Efter bussresan va ja å posta tradra paket, köpte en sallad å gick hem...
Har inte hunnit gjort så mycke mer...

Ska nu hoppa in i duschen å försöka vila lite...
Inatt bär det iväg mot ullared..
yehoo...
shopping tarmen rycker...
Men ha en underbar fredag kväll...
Kram å ta hand om sig...

(jag om några timmar)


Kommentarer
Postat av: annso

haha låter som en trevlig gubbe, tur att du kan svara för dej gums ;)

Kram

2008-12-19 @ 17:32:42
URL: http://jagvilljagvill.blogg.se/
Postat av: Catarina

Ser man på tur till Ullared... Kan berätta att i dag var det rätt så mycket folk där.( Jobbar kompisen var där). Jag tog en tur till Knalleland PUST.. där var det oxå många. Hoppas att du hittar alla julklappar + annat roligt.

2008-12-19 @ 23:25:21
Postat av: mamma

Kan de ha varit tomten du snackade på bussen, hoppas han inte är långsint isåfall, utan att han kommer på julafton!!

2008-12-19 @ 23:34:05
Postat av: mamma

Vill tacka för en jättefin julafton, förstår att du inte hunnit med din blogg. Du har ju haft mycket viktigare saker för dig, som att göra de mysigt o fint för alla oss andra. Tack för julklapparna o kram på dig, gumman min!!!

2008-12-25 @ 14:48:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0