Va ska man säga??

Ojoj vilken dag de här blev....
Vakna första gången vid halv sju me en massa feber....Fick gå upp å ta alvedon å sn sova en stund till...
Vakna sen av ett mess vid nio från vilda western där kossorna hade rymt...Trodde verkligen att jag hade feber yra men efter ett samtal fick jag reda på att kossorna hade varit på rymmen....Haha...

Gjorde lite små försök att göra lite här hemma men blir matt av minsta lilla...Kan inte skit förkylningen släppa snart....
Vid ett kom kusin me fam å fick mig på benen...Tack....

Vid två va vi rätt hungriga så jag började eftersöka sonen som varit hos sin far i helgen....Han va visst hemma hos nån kompis å efter rätt kort sök arbete hittades nr till kompisen å så gjorde vi upp planen för eftermiddagen....

Vid tre kom sonen hem å tårarna bara spruta....Han hade fått skäll av sin fars nya fru för att han hade kommit försent...
Han säger oxå att hon slog till honom på hjälmen å höll fast honom när han ville gå...

Jag, full i ilska, små springer bort dit å tänker fråga va hon håller på me men får mig en rejäl utskällning istället...
Innan jag ens hade hunnit avsluta meningen : W säger att du har slagit honom, skriker hon åt mig att hon har minnsan inte slagit honom...
E man inte lite skyldig då??

Hon fortsatte sitt skrikande om att jag bara ljuger å att W gör desamma...Å en himla massa annat skit....
Ringde upp W:s far å han sa att han skulle prata me henne....'

Fick senare veta att de hon tyckte jag ljög om hade hänt för fyra år sen...Då har man inte mycke att lägga sin energi på om man hänger upp sig på gamalt skit....Som hon inte ens vet om de e sant eller som hon inte var inblandad i kanske ska tillläggas....

Men nu e de slut på att  min son ska åka dit varannan helg....Hans far får jätte gärna träffa honom men inte "frun"....

W sa t.o.m nu när han gick å la sig att han tyckte det var skönt att vara hemma å slippa hon den elaka....

Det är i såna här situationer jag skulle vilja kunna sänka mig till hennes nivå å gå på henne lika mycke som hon gick på mig....Men jag har kommit ifrån det stadiet i mitt liv...

Usch nu får jag ingen lust att skriva mer idag....

Men jag måste skriva lite om eftermiddan i alla fall...
Har tvättat ihop me kusinen idag...Jätte mysigt hade vi....Tvättstugan ligger precis vid en lekpark så vi hade alla barnen me oss, drack kaffe å barnen hade spring tävling under tiden vi tvätta...Innan tvättandet hade vi hunnit me att grilla oxå...
De e så en söndag ska vara...

ha en underbar natt...kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0