Tooooorsdag

Undrar om ordet torsdag kommer från Tor den store åskguden...hm....måste ja googla...
För tänk om de e så....kanske skulle förklara en hel del om varför ja å sonen ofta e oense på just torsdagar...
Man skulle kunna likna våra torsdagar me ett åskväder....
De börjar lite smått me en liten blixt eller två, å så helt plötsligt e de överallt å ingenstans....

Vi hade ett sånt vädertillstånd hemma här idag.....
Va ju egentligen en dum grej när man kollar tillbaka men va ska man göra??

Va på möte idag (igen) å nu fick jag höra att ja ska vara konsekvent me sonen...
Har jag sagt nej e de nej som gäller å då måste ja hålla i de tills jag har "vunnit"....
Så nu på kvällen när ja sa till sonen att han skulle gå å sova å att kl va för mycke för att hinna läsa va de bara att hålla sig till de...Att vi hade bestämt att han skulle sova halv tio å att ja förklarade att han kunde läsa för mig imorgon istället spelade absolut ingen roll för honom...Han skulle läsa...
Han höll på att putta mig nerför trappen när ja va på väg ner för att han skulle ner för mig å läsa...
När vi kommit ner tog jag boken å sa att du får den imorgon när vi ska läsa, slog han mig två ggr å sparka mig n gång...

Jag fick bära upp honom till hans rum å förklara att han skulle stanna där många ggr innan han lyssna...
Jag vet inte alls vad jag ska göra längre....De känns som om utbrotten blir fler, argare å agressivare.....
Å de känns som om det har gått fort från han utbrott han haft förut till de han gör nu....

Bara hoppas att det går fort, nu när vi e mitt inne i karusellen, att få mer hjälp....

Usch värsta depp bloggen har de här gått å blivit....Men de e så vårt liv ser ut just nu....
Fast ja vet att "de ordnar sig" känns de som om de e väldigt långt borta....

Nånting som inte e långt borta nu är natta sömnen...
den kryper sig sakta på här så nu får de bli sängen...
Ta hand om sig....kram

Kommentarer
Postat av: Annie

Läste om din torsdag. Den var inte rolig. Men det är nog rätt att du inte ska ge dig men det måste vara vara jättesvårt när hanhandgripligt går på dig. Vore lätt att ge sig och låta det bara rulla på. Men jag upplever dig som stark i det här även om du inte känner så alla gånger. Så tufft som du har det nu. Hoppas du kan få både hjälp och även avlastning. Du måste ju också få lite lugn och ro ibland och bara vara du. Hoppas ni får hjälp snart, och att alla möten leder till något bra för er båda. Kram Annie

2009-02-25 @ 17:38:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0