Slutet

Nu e ja trött på de här...Jag vill inte mer....

Jag är så trött på att de ska vara så här...
Ser ingen annan utväg...

Så nu säger ja upp mig...

Härmed säger jag upp mig som vuxen. Jag har bestämt mig för att jag bara vill ta det ansvar som passar en åttaåring.
Jag vill gå på McDonald´s och tro att de e en tre stjärning Michelin-resturant.
Jag vill tycka att M&M´s är bättre än pengar, eftersom man kan äta dem. Jag vill springa barfota i gräset, ligga under ett stort träd och ha saft kiosk me mina kompisar en varm sommardag.

Jag vill ha regnställ och gummistövlar och få plaska i vatten pölarna. Jag vill att mamma gör goda mackor och varm cholkad. Jag vill tillbaka till den tid då livet var enkelt.
 När allt jag kunde va något om färger, multiplikationstabellen och barnsånger.
Och ingenting bekymrade mig, för allt ja visste att ja inte visste , brydde jag mig inte om.
 Allt jag kunde var att vara lycklig för att jag inte kände till de bekymmer som jag skulle bekymra mig för.

Jag vill tro att världen är rättvis och att alla är ärliga och snälla. Jag vill tro att allt är möjligt. Jag vill ha möjligheten att bli överväldigad av de små sakerna och händelserna igen. Jag vill leva enkelt igen. Jag vill inte att min dag ska bestå av datatrassel, jobb sju till fyra och dåliga nyheter. Jag vill inte tänka på att få lönen att räcka hela månaden, jag vill slippa räkningar och att mista människor jag tycker om.

Jag vill på tro betydelsen av en kram, ett vänligt ord, sann rättvisa, fred, drömmar och jag vill göra änglar i snön igen. Så här är mina betalkort, mina hem nycklar, mina räkningar och min pensionsförsäkring.
Härmed drar jag mig officiellt tillbaka som vuxen!!!

Vill du diskutera detta får du fånga mig först....kull...vi ses i sandlådan...
om ja får låna din spade får du låna min hink....

 

Gott nytt på er...kram


Kommentarer
Postat av: annsofie

men gums!? Jag är på..men är inte sanden rätt frusen nu? Stoooor kraaaam.

2009-01-02 @ 17:32:05
Postat av: mamma

Mmmm så kan de va, men när man var där ville man bara bli stor så att man fick vara uppe länge på kvällen,få bestämma"allt"och aldrig behöva fråga om lov.....men du,ta på dig gummistövlerna o hoppa i badkarsvattnet så känns de kanske bättre sen.Kram mamma

2009-01-02 @ 22:57:12
Postat av: Catarina

Hoppa i vattenpölar har jag inte slutat med. Älskar det. Trycka bort den tunna isen på vattenpölarna är oxå mysigt. Älskar att dra fötterna i högar med löv. Och min sista snöängel gjorde jag förra året. Väntar på snö igen så jag kan göra flera. Jag är nog vuxen i kroppen men barn i huvudet.... eller...??? Du får gärna låna min spade. Ha det gott kusin...

2009-01-02 @ 22:58:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0